Etiquetas

martes, 6 de diciembre de 2011

GRANADA

Era un vespre d'aquest estiu passat, quan sopant a la fresca els meus amics i jo decidirem fer un viatge i escapar.No teníem molt de pressupost i no podíem exigir-nos massa; així que tenint una amiga que té una casa per allà decidirem visitar Granada ja que molts desconeixíem totalment aquella zona de la península.

Tot va ser una aventura.L'avió va aterrar a Màlaga i d'allà agafarem una furgoneta amb mapa amb la mà cap a Motril.El poble Motril està a 70km de Granada on dormiríem els cinc dies.

Arreu d'aquest cinc dies férem moltes visites a diferents pobles de les afores i exprimirem el màxim la ciutat de Granada sense oblidar-nos de les seves famoses tapes...un plaer per el nostre paladar!

deixant per la tornada Màlaga ,ja que desde allà tornarien cap a Palma.

Granada és molt característica i intercultural.Un dels períodes més brillants de la seva història és el temps d'Al-Andalus, l'estat hispanomusulmà.

Vàrem visitar un dels monuments mes importants de tot Espanya,el més visitat,a més és el monument més important de la ciutat de Granada,L'Alhambra.

La visita va ser guiada on també incloïa els Jardins del Generalife,l'Alcazaba, el Palau de Carles V,el Pati dels Lleons,la Façana de Comares,el pati de les Murtes,L'Oratori i molt més...

De Granada podem destacar: Albaycín i Sacromonte

Els barris del Albaycín i el Sacromonte són dos barris històrics per visitar a Granada.

El Albaycín està situat en un pujol enfront de la Alhambra i és un dels barris més típics de Granada. Ofereix nombrosos aljubs, cases àrabs, carrers molt estrets des d'on es pot gaudir d'unes impressionants vistes a la Alhambra.

El Sacromonte és famós per les seves coves, les seves "zambras gitanes" els seus espectacles de flamenc..

També podem dir que la zona de la Carrera del Darro i Plaça Nova

La Carrera del Darro i el Passeig dels Tristos són uns dels llocs més bonics de Granada, al costat del "rio Darro", creuant per dos ponts de pedra. Ofereix impressionants vistes a la Alhambra. La Plaça Nova, està molt prop de la Carrera del Darro i és la plaça més antiga de Granada.

Per acabar també cal ressaltar La Catedral i la Capella Real

La Catedral de Granada està construïda on hi havia la mesquita Major, té un grandiós interior amb diverses capelles. La Capella Real es troba annexa a la Catedral, té el sarcòfag en el qual reposen les restes dels Reis Catòlics.

Durant aquest cinc dies ens passarem mil aventures i moltíssimes anècdotes per riure,contar i sobretot recordar bons moments.

sábado, 3 de diciembre de 2011

Viatge a Brujas

Ja fa 4 anys que, per motiu de veure a sa meva germana jugar a tenis, vàrem anar de viatge a Bèlgica.

Aquest viatge, va començar un 4 d'agost a les 9 del de mati, a s'aeroport de Palma de Mallorca amb destí Barcelona. Un pic vàrem arribar a Barcelona, agafàrem cotxe fins a Francia. Allà vàrem estar 2 vespres. Mai hagués pensat que fer Francia amb es cotxe seria tan llarg!! Varem passar per diferents poblets i per París, vàrem fer un poc de turisme i tornarem agafar es cotxo, amb destí Bèlgica.

Un pic arribats al nostre destí, vàrem anar a sa capital d'Europa: Brussel·les. No me va agradar gaire!! una ciutat molt gran, però molt molt molt bruta. Moltíssima gent, el trànsit un caos...

Vos podeu imaginar què és lo que més me va agradar de Brussel·les? Es xocolate!!!

Un pic vàrem fer turisme, ens vàrem anar a un poblet (ara mateix no record es nom), i sa meva germana va jugar es torneig. I quan va acabar, vàrem decidir anar a un poblet molt conegut... Brujas.

Brujas, amb un dia es pot veure, però crec que mai te deixa de sorprendre. És un lloc màgic, digne de ser visitat. Es preciós, es un poblet medieval, on s'ajuntament te un rellotge que quan toca s'hora ho fa amb una cançoneta!

Quan arribes allà, pareix que has canviat d'època... carruatges, no hi ha cotxes, ses tendes són molt antigues...

Brujas està envoltada per canals (de fet, se diu la Venècia del norte), i vàrem pujar a un... ÉS UNA PASSADA!! si la ciutat a peu es màgina... imaginau-vos-la a l'aigua!!

He de mencionar, que no hi ha molts de plats típics...( de beguda, sa cervesa) però que es xocolate es increïblement bo!! hi ha de totes ses clases i de totes ses maneres... jo vaig tenir el gust de poder menjar maduixes amb xocolate al carrer... i boníssim!! Cal dir, que es preus del menjar són molt més baratos que aquí, ja que un gofre te costa 1 euro!!

El nostre viatge va acabar igual que va començar... amb el cotxe!! Un pic arribàrem a Barcelona, agafàrem s'avió cap a Palma!

Cristina

Viatge a Suècia, Estocolm.

Només vaig estar de visita unes hores a Estocolm, Suècia, i hem vaig enamorar d’ella. No pareix una capital pròpiament dita d’un país tan gran com Suècia, el quint per extensió més gran d’Europa: No es veuen edificis massa alts, bruts, ni cotxes abarrotant la ciutat per tot arreu. Tot el contrari, per tot es veu verd, aigua i edificacions boniques. L’aigua és el mar bàltic i els nombrosos llacs de Suècia que es van alternant, per un costat i l’altra de la ciutat, així rodejant-la, així passant pel mig, per un costat, per l’altra, no es distingia clarament quan era la mar i quan un llac. Els jardins i els boscs fan el mateix joc, inundant Estocolm de natura.

Estocolm en realitat és un arxipèlag de moltes illes.

És una ciutat que el que la visita li fan ganes de quedar a viure sense més dilació. Però la realitat de l’hivern endureix molt la vida de les persones d’un país tan bonic i verd. Tenen escassament de tres a quatre hores de llum solar en hivern i temperatures realment baixes pròpies d’un país Escandinau. Això fa molt difícil la vida als que inclús són d’allà i és suposa que estan avesats, però com ens varen explicar, a la falta de llum ni els suecs s’avesen. Amb això varem comprendre perquè és tan important pels suecs la llum i per tant com n’és d‘important la festa de Santa Llúcia, plena de flors i veles enceses, que es celebra el 13 de desembre: s’inicia la temporada nadalenca i és el símbol de la llum marcant la volta dels dies més lluminosos.

Al darrera tenim l'ajuntament d'Estocolm a on es fan entrega dels Premis Nobel.

Lidia

viernes, 2 de diciembre de 2011

Viaje a la capital (Madrid)

Hace un mes hice mi último viaje, el destino fue Madrid.
Fue una sorpresa de mi novia, y todo fue muy rápido, ya que me dio la noticia unos días antes del viaje.
Al llegar al aeropuerto de Madrid, cogimos el metro, el cual nos llevaría al hotel y posteriormente a todas nuestras visitas, ya que compramos un bono turista, y podíamos hacer todos los viajes que quisiéramos. Fue algo que me gustó mucho, lo práctico que es el metro de Madrid, porque en un momento llegas a cualquier parte de la ciudad.
Durante el primer día visitamos La Puerta del Sol, donde había muchísima gente, la gran mayoría eran turistas. También vimos el Congreso de los diputados, Las Cibeles y la fuente de Neptuno.
Al siguiente día fuimos al Santiago Bernabeu, lugar que hacía mucho tiempo que quería visitar y del cual quedé asombrado. También me gustó mucho El Palacio Real y La Catedral de la Almudena, y la Gran Vía, donde había todo tipo de personas.
El último día de viaje fuimos al Parque del Retiro y dimos el típico paseo con las Barcas. Y posteriormente nos fuimos al hotel a por las maletas y con el metro hacial el aeropuerto, donde cogeríamos el avión de vuelta a casa.

jueves, 1 de diciembre de 2011

Viatge Londres

Jo comentaré una mica el meu viatge a Londres amb la selecció de rugby el mes de desembre passat a raó d'un conveni firmat entre la federacio de rugby d'aqui i un equip de primer nivell anglès.
El viatge va començar aturat, i mai millor dit, ja que va coincidir amb la vaga de controladors aèris i varem ser uns del darrers vols en sortir abans que tanquessin l'espai aeri.
EL viatge va durar unes dues hores i en arribar i ens varem anar directes a l'hotel a instal·larnos i sopar. Ens va sorprendre molt ja que res més baixar de l'avió ja hi havia neu a la pista de l'aeroport i per totes bandes.
Al dia següent ens varem aixecar aviat per anar a entrenar , cosa que varem fer una vegada al demati i una vegada a la tarda.Aquests entrenaments van ser molt profitosos ja que intentavem aprendre el maxim possible, ja que el nivell rugbistic d'alla és molt més alt que el d'Espanya.
Després de l'entrenament varem tenir unes hores de distracció per Londres i vam aprofitar per fer una mica els guiris.
Al dia seguent, diumenge, vam entrenar al demati i a l atarad varem anar a veure un partit de la primera divisio anglesa , el qual un dels equips eren els nostes anfitrions.
Recordo molt be el fred que varem passar i lo molt que varem aprendre i de segur que hi tornaria.
Al dia seguent de veure el partit varem tenir el demati lliure i a la tarda varem tornar cap a casa amb molts bons records.

miércoles, 30 de noviembre de 2011

Viatge al Marroc

L'any 2010 varem anar de viatge al Marroc i al Sàhara. Va ser una decisió difícil perquè és un país que no presenta molta seguretat i, sobretot si ets dona.

El que varem fer per sabre com era realment la seva cultura i costums es anar a un riad on et donaven el menja com ells.

Els horabaixes anavem a la plaça de Jama El Fnna a menjar caragols, cuc-cuc, dolços, ... i a veure com contaven històries, encantaven a les serps, ... a més també varemm anar a veura una "danza del vientre".

Després de tres dies vam llogar un cotxe i ens vam dirigir al Sahara. Una vegada allà i després de tres hores de cotxe (un 4x4) varem anar a fer una volta amb els anomenats vaixells dels deserts: els camells i a veure la posta de sol.

Finalment, vam tornar a la ciutat i vam veure el gran canvi que hi ha d'una ciutat totalment sense normes ni lleis ni cap tipus de control al desert on hi havia una gran tranquilitat i una manera de viure nòmada.

Mª Magdalena Rosselló

Viatge al festival de música ViñaRock

Tot va començar un cert dia quan jo i el meu germà vam voure una bona oferta d'un festival de música el qual els dos hi volíem anar. Al voure el bon preu i la llista de grups, els quals la gran majoria ens agradaven, no ho vam dubtar, vam comprar els bitlles i vam partir cap a Villarrobledo (Albacete), lloc on es localitzava el festival els dies 30 d'abril, 1 i 2 de maig. Juntament amb nosaltres ens acompanyarien un parell de membres de la colla de dimonis dels quals el meu germà i jo hi participam i pertanyem.

A l'arribada a l'aeroport de València, per qüestions meteorològiques, agafarem uns 20 minuts de retràs, els justos per a perdre el tren que ens conduïa directament al poble en si. Llavors vam tenir que traslladar-nos fins a l'estació d'autocars de València capital. Arribarem al poble de Villarrobledo per l'horabaixa ja arribant el vespre, cosa que no estava prevista. Posarem a lloc les nostres tendres de campanyes, i ens disposavem a descansar perquè a l'endemà començava el festival.

He de dir que el festival va durar un total de 3 dies. Mai havia vist tal quantitat de gent reunida en un sol lloc, (unes 40000 aprox.). L'hospitalitat del poble i la bona seguretat del recinte, ens vam fer un clima molt acollidor. La gent en si, es podria dir que tothom era amic de tothom, nigú es ficava amb nigú, i cada un podia expressar-se de la manera que volia. El poble, aprofitava per obrir les portes de les seves cases en recerca de benificis, donant servicis com esmorzars, sopars, dutxes, etc.

Gràcies a aquesta experiència, vaig poder veure en directe a la majoria dels meus grups preferits de la península i algún internacional. Podria dir, que també s'ha d'anar mentalitzat, és a dir, són tres dies de no aturar, de pegar bots, d'anar de cap aquí a cap allà,... però una experiència inolvidable. El contrast de les temperatures és un factor que també s'ha de tenir en compte, ja que de bon dematí (9 a.m) la calor sofocant et desperta i no pots aconseguir tornar dormir, i de vespre les temperatures poden arribar a baixar dels 0ºC, per tant es convenient dur roba per a tapar-se.

Només vull afegir, que si qualquna vegada vos plantetjau anar a un festival, no ho dubteu, anau-hi. La satisfaccíó es molt bona.

Jaume

Grup den Jaume Genovart_X4

martes, 29 de noviembre de 2011

Regles del blog!!

Recordam que aquest blog, està regit per unes normes, abans anomenades a l'aula, les quals hauran de ser respectades per tothom. Qualsevol regla que sigui rompuda o quebrantada, tendrà una conseqüència negativa respecte les qualificacions d'aquest treball. Així mateix, per motius greus, també es pot expulsar a un alumne del blog.

Gràcies.

Grup den JaumeGenovart_X4

Benvinguts al nostre blog!!

Bon dia, benvinguts al blog del "Viatge Virtual arreu del món". Aquí vos anirem informant de les diverses activitats que podreu realitzar a mode de repàs del continguts treballats a l'aula!!

Així mateix, vos convido a que publiqueu les vostres experiències dels diversos viatges que hagueu realitzat arreu del món. L'explicació és de temàtica lliure, és a dir, escriviu el que més vos va agradar, que recordau, el menjar, la cultura, llocs, etc, a l'igual que també podeu redactar els llocs o països on vos agradaria anar i el perqué.

Vos animam a omplir aquest blog!!